Werken en Musea - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Anan - WaarBenJij.nu Werken en Musea - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Anan - WaarBenJij.nu

Werken en Musea

Door: Ananda

Blijf op de hoogte en volg Anan

07 Oktober 2015 | Frankrijk, Parijs

Coucou! **Scroll down for English**

De laatste week van September heb ik mij vooral op school gefocust, want fashion week kwam eraan! Maar, ik had ook nog mijn lijst met dingen die ik wilde bezoeken, dus de laatste vrijdag van september ging ik naar de begraafplaats van Montparnasse nadat ik de ochtend rondom Le Marais was geweest. Zondag heb ik Musée D’Orsay en Musée de la Légion d’Honneur et des Ordres de Chevalerie bezocht. Musée d’Orsay zit in het oude treinstation van Orsay, een prachtig station gebouwd tussen 1898 en 1900. In 1986 is het officiël als Museum geopend. Het museum is het bezoeken waard, en heeft schilderijen van Monet, van Gogf, Rousseau en meer. Daarnaast zijn er ook sculpturen en architectuur/decoraties. Het andere museum heeft een collectie Franse decoraties na Louis XI. Het was erg rustig die dag, want het was de ‘Journée sans Voiture’ (dag zonder auto’s) in Parijs.

Maandag had ik weer een volle les dag, en dinsdag had ik wat afspraken. Ik had wat tijd om Musée du Perfume (een museum per week: CHECK!) te bezoeken. Woensdag was het eindelijk de dag waar ik op gewacht had: fashion week lopen! Ik ben nog steeds superblij en dankbaar en het voelde alsof er een droom uitkwam. Ik heb de show voor Liselore Frowijn gelopen, een Nederlandse ontwerper die ik in Juli in Amsterdam heb ontmoet tijdens de fashion week daar. Voor het Spring/Summer collectie van 2016 heeft Liselore gespeeld met het woord ‘power’ en wat het betekend. Geinspireerd door artist Sol Lewitt, heeft Liselore een prachtige, kleurrijke collectie ontworpen, die ze toonde tijdens Parijs Fashion Week. Het was een super leuke dag, en het team (dat voornamelijk Nederlands was op de meeste modellen na) was geweldig! Het was ook leuk om wat bekende gezichten te zien, die ik hopelijk snel weer zie.

Donderdag had ik weer les en ’s avonds had ik afgesproken met Victor, een fotograaf uit Nederland. We hebben gekeken naar de mensen die naar de Rick Owens show gingen, en zijn toen naar Le Marais geweest voor het avondeten. Vrijdag hebben we gekeken naar de mensen die aankwamen bij de Dior show, en daarna moest ik snel weg, aangezien ik een last minute boeking had voor een presentatie. Het was een van de interessantste jobs die ik ooit heb mogen doen. Het was een job voor Shilpa Designs, and Shilpa maakt prachtige hoeden bij haar outfits. De presentatie zag eruit als een kleine high tea, en de modellen (we waren met zijn achten) moesten rondlopen en dansen, dus we hadden onze personal tea party. De presentatie heette “Madness of Muchness” en is geinspireerd op Alice in Wonderland. Het beste was dat we snoepjes mochten eten, en diegenen die mij kennen, weten hoeveel ik van snoepjes hou!

Zaterdag heb ik aan school gewerkt en daarna heb ik weer geshoot, wat super relaxed was. Ik kreeg ook een berichtje of ik zondag beschikbaar zou zijn, dus nadat Victor en ik naar Centre Pompidou waren geweest (nog een museum, check! Gaat goed hier haha) heb ik wat looks geschoten voor Pearly Wong, een ontwerper uit Malaysië die in Berlijn woont. ’s Avonds zijn Victor en ik weer uit eten geweest omdat het zijn laaste avond was, en ik had les maandag (die uiteraard weer super waren). Dinsdag heb ik niet veel gedaan aangezien er aan school gewerkt moest worden, behalve een superleuke skype 's avonds met vriendinnetjes uit Rotterdam die nu ook overal zitten, en Woensdag heb ik Musée de Picasso bezocht.

Dit weekend en volgend weekend heb ik bezoek, dus ik heb er superveel zin in om nog meer te zien! (en hopelijk blijft het droog en niet te koud).

Bisous! xxx

-------------------------------------------

Coucou! **ENGLISH**

The last week of September, I mainly focussed on school, because: fashion week was coming! However, I also had my list of places to visit, so Friday I went to the cimentière de Montparnasse after having spent the morning around Le Marais, and Sunday I visited Musée D’Orsay and Musée de la Légion d’Honneur et des Ordres de Chevalerie. Musée d’Orsay is housed in the former Gare d’Orsay, a beautiful railway station built between 1898 and 1900. It officially opened as a museum in 1986. The museum is definitely worth a visit, and has paintings from Monet, van Gogh, Rousseau and many more. Next to that, there a different sculptures and architecture/decorative arts. The other museum mainly has a history of French decorations since Louis XI. This day was also very calm, as it was the ‘Journée sans Voiture’ in Paris.

Monday I had a full day of classes again, and Tuesday I went around town for appointments. I had some time to visit Musée du Perfume (visiting one museum per week: CHECK!). Wednesday it was finally time for the day I had been waiting for: walking for Fashion Week! I am still extremely happy and thankful it felt like a dream came true. I walked the show for Liselore Frowijn, a Dutch designer whom I met in Amsterdam in July during fashion week there. For her Spring/Summer collection of 2016 Liselore has been playing with the word power and what it means. Inspired by artist Sol Lewitt, Liselore designed a beautiful, colourful collection, which she showed during Paris Fashion Week. It was a super great day, and the team (which was completely Dutch apart for most models) was awesome! It was also great to see some familiar faces, which hopefully I’ll see again soon.

Thursday classes continued and at night I met up with Victor, a photographer friend from the Netherlands. We checked out the people coming to the Rick Owens show, and then went to Le Marais for a dinner. Friday we went to see the people arriving at the Dior show, and I had to leave soon after, as I got a last minute job offer for a presentation, which was one of the most interesting jobs I have ever done. The job was for Shilpa Designs, and Shilpa made some beautiful headpieces with her outfits. The setting of the presentation looked like a little tea party, and the models (there were 8 of us) got to move around and dance, and have our personal tea party. The presentation was called “Madness of Muchness” and inspired by Alice in Wonderland. The best part was that we got to eat candy, and those of you who know me, know how much I love candy!

Saturday I found time to work on school and after that I had another shooting, which was super nice and very chill. I also got a message that day if I would be available Sunday, so Sunday Victor and I went to Centre Pompidou (another museum: check! Doing well here haha) and after I shot some looks for Pearly Wong, a Malaysian designer living in Berlin. At night we went for Victor’s last dinner in Paris, since I had classes Monday (which, once again, were great) and he was leaving that day. Tuesday I did not do much, except for a superfun skype with friends from Rotterdam who are everywhere as well, and Wednesday I visited Musée de Picasso.

I’m having visitors this weekend and next weekend, so I’m superexcited about seeing more stuff! (Hopefully it will remain dry and not too cold).

Bisous! xxx

  • 08 Oktober 2015 - 16:44

    Mama:

    Hoi schat,

    Je hebt al veel bezocht. Blijft er voor ons nog iets over? Of heb je de leukste dingen voor ons opgeschreven. We kijken er met z'n drietjes naar uit om naar je toe te komen!!! Lekker weer even samen met z'n viertjes. Ik ben blij dat je het naar je zin hebt.

    Liefs van mama

  • 08 Oktober 2015 - 19:13

    Oma:

    Hallo lieverd,

    Je bericht gelezen en gezien dat je het prima naar je zin hebt. Hartstikke leuk joh!
    Ik vind het leuk om dat te lezen en het is gespreksstof met Lenie. Die vindt dat ook geweldig.

    Lieve groetjes van oma

  • 09 Oktober 2015 - 01:59

    Papa:

    Actief hoor, je wordt nog cultuur liefhebber!?
    Tot gauw.

    Greetings from Las Vegas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Parijs

Exchange in Parijs

Recente Reisverslagen:

08 December 2015

Le dernier blog

20 November 2015

Countdown

24 Oktober 2015

Beter laat dan nooit

07 Oktober 2015

Werken en Musea

23 September 2015

A small update!
Anan

Reisdagboek van Exchange!

Actief sinds 19 Aug. 2015
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 11543

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2017 - 23 December 2017

Milaan

19 Augustus 2015 - 31 December 2015

Parijs

Landen bezocht: