De eerste dagen - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Anan - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Anan - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Ananda

Blijf op de hoogte en volg Anan

19 Augustus 2015 | Frankrijk, Parijs

Nou, daar zit ik dan, op mijn kamer in Parijs. Op 15 hoog kijk ik over de stad uit, en het topje van de Eiffeltoren is te zien: ik ben er toch écht nu. Mama is gisteren weggegaan en vrijdag beginnen de introductie dagen. Daarna begint het echte werk (wat volgens mijn vader meer een pretpakket is - pap, je zal nog blij zijn als ik echte kennis van wijn heb :-) )

In mei had ik gelukkig mijn kamer al gevonden, en in juni ben ik langs geweest en had ik de sleutel al. Een goeie voorbereidingen is het halve werk, dus eigenlijk hoefden mama en ik maar twee dingen te doen: een telefoonkaart en een metro kaart. Beide heb ik nog niet (oops), maar gelukkig ken ik hier wat mensen die me -hopelijk- op weg kunnen helpen.

Goed, het is nu dus nog vrij rustig. Het voelt nog heel onwerkelijk om hier nu echt voor een paar maanden te zitten. De weken voorafgaande aan de verhuizing waren namelijk ook niet echt rustig - diegene die mijn familie wat beter kennen weten waarom - en om nu opeens hier te zitten is wel een beetje gek. Vooral ook inpakken voor zo'n tijd - wat neem je ingodsnaam mee? Gelukkig ben ik in september eventjes terug in Rotterdam (ik organiseer namelijk naast mijn studie nog een modeshow) en kan ik dan dingen zoals mijn winterjas (belangrijk!) ophalen, en hopelijk nog wat schoenen (nog belangrijker). Mocht iemand nog uit Zeeland hierheen komen, let me know! Ik heb nog wel wat dingen haha :-)

Ik zit bij Montparnasse, een héle hoge toren. We zijn er nog niet op geweest, maar dat gaan we nog wel doen. Over deze toren heb je uitzicht over heel Parijs, inclusief de Eiffeltoren! Ik woon bij een lieve Amerikaanse vrouw, die erg enthousiast is over eigenlijk alles. Het is wel fijn, ik ben blij dat ik niet alleen zit. De 27e komt er nog een Nederlandse meisje, dus dat wordt ook supergezellig. Ik ben ook flink aan het filmen, dus binnenkort zien jullie een filmpje verschijnen van hoe het hier is.

Na de introweek meer!

Bisous! xx Ananda

  • 19 Augustus 2015 - 14:30

    Lenie:

    Lieve Ananda.
    Van middag zat ik even achter mijn p.c. en zag tot mijn verrassing jouw bericht. Leuk hoor om in Parijs te zitten , ik heb erg goede herinneringen aan Parijs de vele keren dat ik er met vakantie was ,maar wonen is nog iets anders.
    Veel succes met de introductiedagen en eveneens hetzelfde met je studie. Bedankt dat ik op je maillijst sta.
    Groeten Lenie.

  • 19 Augustus 2015 - 15:54

    Oma:

    Hallo lieverd Lenie belde op dat je op de p.c.was met je reisverslag super dat was
    een verrassing fijn dat jullie samen het goed hebben gehad in PARIJS.
    iK hoop dat je introductieweek ook een succes word dat is ook belangrijk.
    Lieve Ananda Oma wens je veel plezier goede dagen in PARIJS.
    Groetjes en een dikke kus van Oma

  • 20 Augustus 2015 - 20:47

    Christa:

    Hoi Ananda,
    Wat leuk dat je al zo snel gesetteld bent, dat gaat helemaal goed komen die maanden.
    Ik ga je verslagen zeker volgen want je schrijft zo dat ik morgen weer de trein naar Parijs wil pakken, Parijs had ook ons hart gestolen ,
    Tot Rotterdam , maar voor nu au revoir!
    Grtjs Christa

  • 21 Augustus 2015 - 13:44

    Annemiek:

    Lieve Ananda,
    We willen jou heel veel plezier in Parijs wensen! Wat leuk dat je ons weer op de hoogte houdt van alles wat je meemaakt.
    Groetjes van ons allen, xx

Tags: Parijs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Parijs

Exchange in Parijs

Recente Reisverslagen:

08 December 2015

Le dernier blog

20 November 2015

Countdown

24 Oktober 2015

Beter laat dan nooit

07 Oktober 2015

Werken en Musea

23 September 2015

A small update!
Anan

Reisdagboek van Exchange!

Actief sinds 19 Aug. 2015
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 11549

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2017 - 23 December 2017

Milaan

19 Augustus 2015 - 31 December 2015

Parijs

Landen bezocht: