Nieuwe dromen, nieuwe kansen - Reisverslag uit Milaan, Italië van Anan - WaarBenJij.nu Nieuwe dromen, nieuwe kansen - Reisverslag uit Milaan, Italië van Anan - WaarBenJij.nu

Nieuwe dromen, nieuwe kansen

Door: Ananda

Blijf op de hoogte en volg Anan

03 November 2017 | Italië, Milaan

Omdat ik het ga
Eerst dromen dromen
En ze dan
Achterna

Deze blog begin ik een beetje anders dan andere blogs: met een gedichtje. Sommige van jullie weten al welke kant deze blog op zal gaan; voor anderen is het een nieuwtje. Het tipje van de sluier kwam al in mijn vorige blog. Ik had het toen even kort over mijn opties voor na mijn studie. Kort gezegd bestaan deze opties uit werken/stage of modellenwerk/reizen.

De mensen die mij al wat langer kennen weten dat ik op mijn 18e de prachtige kans heb gehad om een jaar lang als model te reizen. Hierbij heb ik heel veel van de wereld mogen zien; van Milaan tot Tokyo, New York tot Bangkok, Miami tot Istanbul, het was een kleine wereldreis. Van te voren was afgesproken dat ik dit een jaar mocht doen, en dat ik daarna moest gaan studeren. Toentertijd vond ik dat maar niks: het reizen beviel goed, en hoewel het modellenwerk nooit echt storm liep, heb ik wat leuke opdrachtjes gedaan. Maar vooral het reizen, de contacten, de feestjes, het vrije leven bevielen me erg goed aan dat tussenjaar. Natuurlijk waren er ook minpuntjes, maar wat was dat een fantastisch tussenjaar :D !!

Mijn motto aan het begin van mijn studie was dan ook simpel: zo hard mogelijk leren, om zo snel mogelijk klaar te zijn, om zo weer fulltime modellenwerk te doen. Gedurende mijn bachelor studie kwam ik er echter ook achter hoe leuk ik het vond om te studeren (ja, echt, ik ben een enorme nerd), en om dit te kunnen doen in combinatie met af-en-toe wat shoots, en in combinatie met het zelf organiseren van modeshows. Tijdens deze periode mocht ik ook op uitwisseling naar Parijs, waar ik het geluk had Parijs Fashion Week te lopen. Eenmaal terug in Nederland heb ik mijn bachelor afgemaakt. Hoewel sommige mensen na hun bachelor een tussenjaar nemen, besloot ik meteen door te gaan met een master: mijn tussenjaar had ik immers al gehad.

Aan het begin van mijn master zijn bij mij voedselintoleranties vastgesteld. In het zoeken naar een nieuw eetpatroon viel ik wat af, waardoor ik opeens mijn modellenmaten bijna weer had. De master ging me gemakkelijker af dan mijn bachelor, waardoor ik modellenwerk, vakken, extra vakken en een stage van drie dagen per week kon combineren. Tijdens deze periode werd ook bekend dat ik op uitwisseling zou gaan naar Milaan, en dat betekende voor mij ook meteen dat ik hier weer een agency wilde vinden. Dit keer wilde ik het goed doen: ik wist weinig over goed eten en sporten, dus besloot ik een personal trainer en voedingsdeskundige te benaderen, beide gespecialiseerd in modellen.

‘In shape’ voor modellenwerk ging ik naar Milaan. De ups & downs kennen jullie, hoewel dat nog maar het topje van de ijsberg is (niet alles komt uiteraard op deze blog). In het kort: het doen van zoveel castings per dag naast de universiteit was teveel. Het doen van castings zonder resultaat is ronduit frustrerend. Vaak heb ik mijn CV en cijferlijst onder de neus van castingdirectors willen gooien.

Tijdens deze periode, eind september, heb ik gekeken naar vacatures. Ik speelde eerst met het idee om nog zes maanden modellenwerk te doen, om daarna een baan te vinden. Een baan vinden is makkelijker als je een (paar) goeie stages op je CV hebt staan. Terwijl ik naar stages keek, zag ik dat je op L’Oréal een profiel kon aanmaken, om later je sollicitatie te versturen. Ik besloot een profiel aan te maken. Dit bleek meteen de eerste sollicitatie stap te zijn: daarna is het rap gegaan.

Vorige week ben ik voor een dag op en neer naar Nederland gevolgen, voor een assessment en interviews bij L’Oréal in Hoofddorp. De volgende dag kreeg ik een belletje. AANGENOMENNNN YESSS!!! Mijn eerste trip voor modellenwerk was naar Milaan, en mijn laatste zal dit ook zijn.

Ik zit hier voor studie, maar ik wilde hier ook kijken of ik nog fulltime modellenwerk wilde doen. Een deel van mij wil dit wel: het blijft natuurlijk mijn ‘kleine meisjes droom’. Mijn agency hier wil me wel graag terug hier, maar dit zou voornamelijk voor showroom zijn (levende paspop voor 6 dagen per week, om het even kort te zeggen). Topmodel zit er voor mij niet (meer) in. Maar ik ga nu nieuwe dromen achterna, EN IK HEB ER ECHT ONWIJS VEEL ZIN IN! Een nieuwe uitdaging, een prachtig bedrijf, een nieuwe plek, en toch nog eventjes dichter bij huis, nu dat nog kan. Ik ga eind januari beginnen als Digital Marketing & Analytics stagiaire bij L’Oréal Nederland. Ik ga de nerd uithangen. En tips voor kamers in Amstelveen/Hoofddorp/Amsterdam/elke stad die dichterbij is dan Goes zijn welkom!!!

Dat reizen – dat komt nog wel. Alles op z’n tijd. Ik ben al zo onwijs blij en dankbaar voor alles wat ik heb mogen zien en meemaken, en ik weet zeker dat dit pas het begin is.

Ik heb nog 6.5 weken om flink te genieten van mijn tijd hier, en dat ga ik ook zeker doen. Jorn is net langs geweest met twee vrienden, en we hebben flink genoten van een heleboel eten en een goeie hoeveelheid drankjes. We zijn nu allemaal gin tonic liefhebbers (én gin tonic kenners), en allemaal een paar kilo zwaarder. Toen ze weggingen was ik zo in mijn eigen wereldje, dat ik keihard tegen een uitstekend bord ben aangelopen. Nouja bord, een soort ijzeren doos die vast hing aan een paal. Keihard. Ik ben behoorlijk dizzy de metro ingegaan, want ik moest naar universiteit. Nou, de les en de groepsmeetings erna voelden alsof ze een eeuwigheid duurden haha. Helaas heb ik dus ook Halloween af moeten zeggen, want de misselijkheid en duizeligheid namen niet af… De dag erna kon ik gelukkig goed benutten om diehard huiswerk te maken, want het feit dat het begin november is betekend dat alle deadlines voor opdrachten deze maand zijn, en dat mijn examens toch ook wel héél dichtbij komen… In de volgende blog meer over het ontdekken van Milaan en Italië, want daar ga ik tijd voor maken :D Daarnaast heb ik zelf maar het heft in eigen handen genomen en wat shoots gepland, want ja, echt volledig het modellenwerk loslaten, dat gaat nog niet gebeuren ;) Ciaaao!

• 04 November 2017 - 14:26

Lilian:

Bon giorno,

Wat mooi omschreven! En er is maar één manier om te kijken wat je wilt: follow your dreams.

X mama