Bijna mid Oktober alweer... - Reisverslag uit Milaan, Italië van Anan - WaarBenJij.nu Bijna mid Oktober alweer... - Reisverslag uit Milaan, Italië van Anan - WaarBenJij.nu

Bijna mid Oktober alweer...

Door: Ananda

Blijf op de hoogte en volg Anan

10 Oktober 2017 | Italië, Milaan

Geen nieuws is goed nieuws, zeggen ze wel eens. In dit geval was geen blog te danken aan fashion week castings en héél veel bezoek.

Goed, zoals jullie waarschijnlijk al wel gemerkt hebben, loopt het hier met modellenwerk geen storm. Er zijn veel meiden, en ik ben natuurlijk niet full time beschikbaar omdat ik hier voor studie zit. Echter, tijdens fashion week wilde ik er écht voor gaan, dus ben ik van hot naar her gerend, heb ik uren in rijen gestaan met 250 meiden (competitie!), daarnaast nog vakken gevolgd en natuurlijk gaat het gewone leven ook door (boodschappen, schoonmaken, koken, jullie kennen het wel haha). Helaas heeft het niks opgeleverd: ik heb nog geen boekingen binnengehaald. Dat is vervelend, en kan aan van alles liggen: je bent gewoon niet het type wat ze zoeken op dat moment. Helaas dus, geen fashion week voor mij (behalve dan de castings en lange wacht rijen).

Gelukkig heb ik tijdens fashion week ook leuke dingen mee gemaakt: ik heb een show gezien met Corianne, een meisje die ik ken via mijn trainer in Nederland (Marjolein / ModelsInShape) en kwam Marjolein zelf ook naar Milaan om haar dochter te zien, die hier eventjes zat! We hebben toen ook met z’n allen afgesproken en dat was supergezellig. Daarna heb ik Corianne nog een paar keer gezien, voordat zij helaas weer terug moest naar Nederland. Maar lang om stil te zitten had ik niet: Claudia, een vriendin uit Nederland, kwam naar Milaan met haar vriendje om agencies en de stad te bezoeken. Op vrijdagmiddag (29 september) hadden we afgesproken, en natuurlijk moest ik ze de stad een beetje laten zien. Een plek waar ik iedereen mee naar toe sleep is ODS. ODS is een grote snoepwinkel, met twee locaties in Milaan, én gratis samples. Daar moet je natuurlijk even naar binnen lopen als je er dan toch langs loopt ;) Ik ken inmiddels alle plekken wel waar ze gratis snoep/chocolade/koek samples hebben, maar die vrijdag was buitengewoon. Nadat we lekker gesnoept hadden, gingen we door richting Parco Sempione. En hadden wij even geluk: er was een markt met allemaal producten uit Italië, die jawel, geproefd mochten worden! Mijn dag kon niet meer stuk! Daarna zouden we een hapje eten bij FancyToast, die die avond hun eenjarige bestaan hadden. We waren iets te vroeg, dus liepen we door naar Eataly (een grote supermarkt met allemaal Italiaanse producten en restaurantjes). Daar bleek die dag ook een evenement te zijn, met jawel, gratis samples om te proeven. Hoewel we inmiddels best wel vol zaten, gingen we alsnog naar FancyToast. Wat we echter niet hadden verwacht, is dat die avond daar ook alles gratis was, en in kleine porties geproefd kon worden… We hebben ons buikje rondgegeten, haha. Want ja, gratis eten, wie zegt daar nou nee tegen.

De dag erna kwamen papa en mama, voor 4 dagen. Papa kwam als eerst aan op Linate, en mama iets later. Na twee koffie was hij gelukkig wakker, haha. Tijdens de 4 dagen dat papa en mama hier waren hebben we de stad ontdekt, zijn we langs allemaal eet-plekjes geweest, zijn we in, op en onder de Duomo geweest en hebben we allemaal nieuwe schoenen gekocht, haha. Italiaanse mode… daar kwamen ze uiteindelijk voor (grapje haha). We hebben de beste panzerotti van Milaan gegeten (ook volgens locals, genaamd Luini’s). Panzerotti lijken van de buitenkant wel wat op een calzone. Het zijn een soort enorme pasteitjes of empanadas, die worden gevuld en vervolgens gefrituurd in hete olie. We hebben de beste pizza van Milaan gegeten (volgens verschillende bronnen), hebben aperitivo gedaan, Milanese risotto op, kortom: ons buikje rondgegeten, maar ook alles er weer afgelopen. Onbewust loop je in Milaan echt enorm veel!

Toen papa en mama weggingen (kom maar weer terug hoor jongens), had ik gelukkig nog wel wat dingen over die mama had meegenomen (de pepernoten waren binnen een dag op, haha). Sommige gezondere producten kennen ze hier niet, dus mama had veel havermout, boekweit, spelt, quinoa e.d. mee. En uiteraard stroopwafels  .

Tijd om stil te zitten had ik niet: ik moest uiteraard weer naar de universiteit, en Madeleine (Maddie) zou komen!! Maddie is een vriendin uit Rotterdam, die ik heb ontmoet tijdens de Honours Class van BIM. We kennen elkaar nu dus 10 maanden, maar het klikt enorm goed. Ze zou van vrijdag tot zondag komen, en in die tijd hebben we Milaan al-etende ontdekt. Ik heb een lijst met hotspots waar ik graag wil eten, en Maddie was lief genoeg om samen met mij langs een paar van deze hotspots te gaan. We wilden ook wat van het nachtleven van Milaan zien (tijdens fashionweek was ik daar te moe voor), en dat hebben we gedaan ook. De volgende dag hebben we het rustig aan gedaan, haha. Zondag (eergisteren) moest ze helaas weer weg, maar tijd om sip te zijn heb ik niet: de volgende bezoekster arriveert vanavond! Eind oktober komt Jorn nog, daarna heb ik nog wat bezoekers, en het is alweer bijna midden Oktober! De tijd vliegt, ik besef me steeds meer dat het hierna echt klaar is met mijn studentenleven en eigenlijk wil ik ook nog meer van Italië zien (papa, mama, misschien moeten we samen maar een roadtrip doen door Italië?).

Ik heb voor mijn gevoel nog meer te vertellen dat wat er nu in deze blog staat, haha. Ik zit hier natuurlijk voor studie, en nu we alle groepsopdrachten hebben gekregen is dat ook ietsjes drukker. Hopelijk kan ik deze maand wat meer cultuur en dingen doen dan in september, wat die maand was me iets té heftig. Gelukkig heb ik nog 2 maanden en 10 dagen, dus laat de avonturen (en bezoekers) maar komen!

Ik weet zeker dat ik dingen vergeten ben in deze blog (zoals musea en andere plekken die ik bezocht heb), dus excuses, vraag gerust!

  • 12 Oktober 2017 - 14:46

    Oma:

    Hallo Ananda
    Je hele verhaal gelezen en er van genoten jammer dat de fashion niet lukte maar
    het zij zo.Heb je een leuk weekend gehad Maddie ja zeker Jorn kijkt er ook naar
    uit om naar uit om naar je toe te komen super toch.
    Mama heeft gisteren bij me gegeten dat was gezellig samen natuurlijk .
    Ik heb ook een nieuwtje Jose Erik gaan vier dagen naar Limburg

  • 12 Oktober 2017 - 15:05

    Oma:

    Hoi Ananda ik denk dat er iets fout is gegaan want er is half bericht weg.
    Hier is de rest ik ga Maandag met Jose vier dagen naar Limburg leuk he in een
    hotel slapen en eten dat is toch heerlijk .En het word ook beter weer super toch.
    Zo nou weet je weer het een en ander liefs van Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Milaan

Anan

Reisdagboek van Exchange!

Actief sinds 19 Aug. 2015
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 11503

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2017 - 23 December 2017

Milaan

19 Augustus 2015 - 31 December 2015

Parijs

Landen bezocht: