Let the countdown begin (grapje haha) - Reisverslag uit Milaan, Italië van Anan - WaarBenJij.nu Let the countdown begin (grapje haha) - Reisverslag uit Milaan, Italië van Anan - WaarBenJij.nu

Let the countdown begin (grapje haha)

Door: Ananda

Blijf op de hoogte en volg Anan

24 Oktober 2017 | Italië, Milaan

Valt mee dit keer: mijn vorige blog heb ik twee weken geleden geschreven. Maar man man, wat kan er onwijs veel gebeuren in twee weken.

Op 10 oktober kwam Anne-Wytske hierheen. Anne-Wytske is een hele goeie vriendin die ik heb ontmoet via mijn trainer (en dus ook haar trainer) Marjolein (ModelsInShape). We hebben een enorme klik, en het leek ons leuk om samen Milaan te ontdekken. Anne-Wytske was ook meteen de bezoeker die het langste zou blijven: maar liefst een week! Nou, de week vloog voorbij. We zijn twee keer uit geweest, hebben alle typische Milanese en Italiaanse dingen gegeten, hebben veel gelopen, en we hadden het geluk dat er een chocolade festival plaatsvond in het weekend dat ze er was. Een chocolade festival op een afstand van 2 minuten lopen, jullie snappen dat we ons daar bijna dagelijks bevonden, haha. No regrets there! Het was mega gezellig, en we hebben gewoon een lekkere relaxte tijd gehad.

Helaas was mijn lichaam minder blij met alle pizza, ricotta, cakejes, koekjes, focaccia, chocolade, pasta, ijsjes, etc. Stiekem zitten er in deze producten namelijk ingrediënten waar ik intolerant voor ben, en helaas was dit net iets teveel van het goeie, waardoor ik ziek op bed lag toen Anne-Wytske wegging. Tijdens mijn vakantie week… Ik zat namelijk ook in het midden van het trimester, en dat hield in dat er tussentijdse examens zouden zijn (midterms). Deze had ik echter niet, dus ik had lekker een week om niks te doen (of om dingen te ontdekken). Helaas bestond deze week dus uit huiswerk maken en heel veel skype gesprekken met mensen die ik al lang niet gesproken had, door de drukte.

Tijdens deze periode gingen castings ook nog gewoon door, maar helaas zonder veel resultaat. Omdat ik dit toch vrij vervelend vond, besloot ik vorige week vrijdag langs mijn agency te gaan. Nadat ik eerst super enthousiaste reacties kreeg op de stroopwafels die ik had meegenomen, heb ik voorzichtig mijn twijfels aangekaart. Het bleek echter dat er wel degelijk interesse is vanuit klanten, maar dat mijn universiteit in de weg zit. Met andere woorden, ik zou hier full time kunnen werken (iedere dag), maar dat kan op dit moment niet. Ik zou dus in januari terug kunnen komen om hier als model aan de slag te gaan, full time…

Zoals de meesten van jullie weten, ben ik in december/januari klaar met mijn master Business Information Management. Met een diploma op zak zijn er natuurlijk ook andere banen die erg aantrekkelijk zijn, en andere dingen die ik kan doen. Ga ik reizen, werken, of toch modellenwerk doen? Nu ik over minder dan 2 maanden naar huis ga, komt deze keuze toch wel héél erg dichtbij… Hierover later meer, want deze week krijg ik meer informatie over andere opties die er zijn ;) (lekker vaag dit, maar ik hou jullie op de hoogte, beloofd!)

Daarnaast blijft het aantal mensen dat op bezoek kan en wil komen groeien. Ik hou het zo niet meer bij hoor jongens ;-). Zaterdag komt Jorn, en ik heb zóóóó veel zin om mijn ‘kleine’ broertje weer te zien! Vanavond komt Bo weer terug naar Milaan (een goeie model vriendin uit Nederland), zij heeft hier in september een tijdje gezeten voor modellenwerk en komt nu voor een maand weer terug. Dus wij gaan ook zeker superveel afspreken en dingen doen! Begin november komt Haylee, haar ken ik al sinds mijn 18e , toen ik in NYC woonde. We hebben contact gehouden, en zij woont tegenwoordig in Rome, dus een paar uur met de trein! De weekenden daarna komen er nog mensen die ik ken via mijn studie in Rotterdam (Andrea, Inge&Bas en Estelle), en als kers op de taart komt mama voor mijn verjaardag!!!! Dat laatste vind ik zo leuk en lief! (En handig, hoe kon ik anders al m’n spullen mee terugkrijgen naar Nederland…).

Natuurlijk wil ik ook nog iets van Italië zien, dus ik heb treintickets geboekt voor Cinque Terre, Florence en Venetië. Misschien voeg ik ook nog wel wat locaties toe aan de lijst (zoals Rome, Verona, Bologna… tips zijn welkom!). En natuurlijk, ik besteed ook genoeg tijd aan mijn studie. Het groepswerk krijgt steeds meer vorm en is heel leuk om te doen. Het voelt niet als studeren, omdat het echt heel erg leuke vakken zijn 

Dit was weer een ‘kleine’ update, binnenkort weer meer! Arriverdeci 

  • 24 Oktober 2017 - 21:17

    Lilian:

    Hee, wat een leuk verhaal weer. Ik ben natuurlijk wel op de hoogte van alles, maar blijft leuk om dit te lezen. Veel plezier met Jorn en de boys. En tot in december.
    X mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Milaan

Anan

Reisdagboek van Exchange!

Actief sinds 19 Aug. 2015
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 11500

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2017 - 23 December 2017

Milaan

19 Augustus 2015 - 31 December 2015

Parijs

Landen bezocht: