A small update! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Anan - WaarBenJij.nu A small update! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Anan - WaarBenJij.nu

A small update!

Door: Ananda

Blijf op de hoogte en volg Anan

23 September 2015 | Frankrijk, Parijs

**Scroll Down for English**

Bonjour!

Mijn laatste blog is alweer een tijdje geleden, dus het is tijd voor een nieuwe! Inmiddels zit ik hier alweer meer dan een maand en mijn god, wat gaat de tijd toch snel! Niet afgelopen weekend, maar het weekend daarvoor, was ik in Rotterdam omdat ik onderdeel was van de organisatie van Elise & NFS: Le Rouge et Le Noir fashionshow. Het was heel gek om terug te zijn, maar gelukkig kon ik toen even mijn ouders, broertje, tante en wat vrienden zien. De show was leuk om te organiseren en om mee te lopen, maar ik ben stiekem wel blij om weer terug te zijn.

Daarna was het tijd voor mijn eerste bezoek! Gemma, een vriendinnetje van mij, kwam langs voor een lang weekend. Dit betekende dat ik ein-de-lijk tijd had om toeristen dingen te doen! Het begon uiteraard met de Eiffeltoren, om vervolgens door te gaan naar de omgeving rondom mijn school. ’s Avonds was het natuurlijk tijd om het nachtleven te ontdekken, en de volgende dag hebben we onder andere de Champs-Elysées, Gallery LaFayette, Notre Dame en the Latin Quarter (Saint Michel) ontdekt. Omdat we nog wat moe waren van de avond ervoor, hebben we het die avond rustig gehouden. Zaterdag was het tijd om de omgeving rond Le Marais te ontdekken en zijn we naar Montmartre geweest (hier is de Sacre Coeur en heb je uitzicht over heel Parijs). Onderweg naar Montmartre wilden we langs Place de la republique, die helemaal vond stond met jongeren! Blijkbaar was er een Techno festival gaande, wat een drukte… Die avond zijn we weer uitgeweest (je moet toch wat he) en zondag zijn we naar Versailles gegaan. Aangezien ik maandagmiddag les had, zijn we maandagochtend vroeg opgestaan en naar het Louvre gegaan. Toen ik naar school ging is Gemma nog gebleven, wat het Louvre is echt méga!

Mijn lessen zijn echt super, ik ben blij met de vakken die ik gekozen heb, haha. Ik kom veel te weten over Franse wijn, winkels en meer. Mijn ouders komen over een paar weken, dus ik denk dat ze na alle dingen die ik ze wil laten zien (en proeven) flink op dieet mogen. Dinsdag was mijn huisgenootje jarig en zijn we gezellig een hapje wezen eten. Ik ben ook langzaam een beetje modellenwerk aan het oppakken en vandaag ben ik langs Musée de l’Orangerie geweest, waar Les Nymphéas van Monet hangen. Volgende week begint Fashion Week, dus dan komen er ook weer leuke dingen om te doen. Daarnaast ben ik onderdeel van de organisatie van TEDxSciencesPo, dus er is genoeg te doen!

Kortom, alles gaat goed hier! Ik weet zeker dat ik dingen vergeten ben, en mijn lichaam is moe van al het lopen, maar het is het helemaal waard:)

Xx

------ English ------
Bonjour!

My last blog has been posted a while ago, so it is time for a new one! In the meantime I have been here for more than a month and my god, time flies! Not last weekend, but the one before, I was in Rotterdam because I was part of the organisation of Elise & NFS: Le Rouge et Le Noir fashionshow. It was strange to be back, but luckily I got to see my parents, brother, aunt and some friends. It was nice to organise the show and to walk, but secretly I am happy to be back.

After that it was time for my first visitor! Gemma, one of my friends, came by for a long weekend. This meant that I finally had time to do all tourist things! It started with the Eiffeltower, and continued to the area around my university. At night it was time to discover the nightlife here, and the next day we went to Champs-Elysées, Gallery LaFayette, Notre Dame and the Latin Quarter (Saint Michel), to name a few. Because we were still tired from the night before, we had a calm night. Saturday it was time to discover Le Marais and we went to Montmartre (the Sacre Coeur is here and you can see all of Paris). On the way to Montmartre we want to pass by Place de la Republique, which was full of young people! Apparently there was a Techno party, it was so busy… At night we went out again (you gotta do something) en Sunday we went to Versailles. Since I had class Monday afternoon, we got up early Monday afternoon and went to the Louvre. When I went to school Gemma stayed there, because the Louvre is huge!

My classes are really great, I am happy with the subjects I picked, haha. I learn a lot about French wine, shops and more. My parents are coming in a few weeks, so I think they can go on a diet after I show them and let them eat everything. Slowly I also started doing some modelling and I also passed by Musée de l’Orangerie today, where they have Les Nymphéas from Monet. Fashion Week starts next week, so there will be a lot of fun stuff to do. Next to that I also joined the team to organize TEDxSciencesPo, so there’s enough to do!

In short, everything is going well here! I am certain I forgot things, and my body is tired from all the walking, but it is totally worth it:)

Xx

  • 23 September 2015 - 18:05

    Mama:

    Hee schat,

    Het was heel fijn om je even te zien in Rotterdam en ook een beetje vreemd dat je er ineens weer was. Ik zie je sowieso bijna elke dag want je foto hangt overal in Goes

  • 23 September 2015 - 21:15

    Irma:

    Hoi Ananda
    Het was leuk om je in Rotterdam te zien, vandaag in Goes moest ik even in de stad zijn. Bijna elke winkel heeft jou poster in de etalage hangen. Super trots op mijn grote nicht!! Leuk om jou verhalen over Parijs te lezen.
    XXX

  • 12 Oktober 2015 - 16:24

    Lenie:

    Dag Ananda.
    Sorry dat het wat lang geduurd heeft eer ik op je verhalen reageer.
    Dank voor je ervaringen in Parijs ,wat een heerlijke stad om te wonen. Iedere keer als ik een verhaal lees waan ik mezelf ook even in Parijs. Natuurlijk heb ik tegen iedereen die het maar horen wilde verteld dat men jou overal in Goes tegen kwam tijdens de fashion week. Zo straalde de glorie ook een beetje op mij af !!Wat fijn dat het zo'n goede keus geweest is om naar Parijs te gaan. Door oma wordt ik ook regelmatig op de hoogte gehouden van al je belevenissen. Het ga je goed !! Groeten Lenie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Parijs

Exchange in Parijs

Recente Reisverslagen:

08 December 2015

Le dernier blog

20 November 2015

Countdown

24 Oktober 2015

Beter laat dan nooit

07 Oktober 2015

Werken en Musea

23 September 2015

A small update!
Anan

Reisdagboek van Exchange!

Actief sinds 19 Aug. 2015
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 11510

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2017 - 23 December 2017

Milaan

19 Augustus 2015 - 31 December 2015

Parijs

Landen bezocht: